Son yazılar

Welcome to Hukuk Forum Sitesi - Hukuk ve hayata dair her şey!. Please login or sign up.

26 Nisan 2024, 08:57:35

Login with username, password and session length
Üyeler
  • Toplam Üye: 4,264
  • Latest: Elçin
Stats
  • Toplam İleti: 8,824
  • Toplam Konu: 4,365
  • Online today: 102
  • Online ever: 549
  • (13 Ocak 2023, 13:23:05)
Çevrimiçi Kullanıcılar
Users: 0
Guests: 90
Total: 90

Yargıtay ve Danıştay'ın daire ve üye sayısını artıran tasarı TBMM'de kabul edild

Başlatan Avukat, 31 Ocak 2011, 01:53:11

« önceki - sonraki »

Avukat

Yargıtay ve Danıştayda daire sayısını artıran ve Adli Tıp Kurumunda döner sermaye ödemelerini düzenleyen tasarı, TBMM Adalet Komisyonunda kabul edildi.

Tasarıya göre, Yargıtayda 32 olan daire sayısı 38'e, Danıştayda 13 olan daire sayısı 15'e çıkarılacak. Buna göre, Danıştay, 14'ü dava, biri idari daire olmak üzere 15 daireden oluşacak.

***

Yargıtay ve Danıştayda daire sayısını artıran ve Adli Tıp Kurumunda döner sermaye ödemelerini düzenleyen ''Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı'', TBMM Adalet Komisyonunda bazı değişikliklerle kabul edildi.

Tasarıya göre, Danıştayda 13 olan daire sayısı 15'e çıkarılacak. Buna göre, Danıştay, 14'ü dava, biri idari daire olmak üzere 15 daireden oluşacak.

Her dairede bir başkan ile yeteri kadar üye bulunacak. Heyetler, bir başkan ve dört üyenin katılmasıyla toplanacak ve salt çoğunluk ile karar verilecek. Sayının yeterli olması halinde iki heyet oluşturulabilecek. Bu durumda ikinci heyete, daire başkanının görevlendireceği üye başkanlık edecek. Müzakereler gizli yapılacak.

İdari Dava Daireleri Kurulu, idari dava dairelerinin başkanları ile üyelerinden, Vergi Dava Daireleri Kurulu da vergi dava dairelerinin başkanları ile üyelerinden oluşacak.

Toplantı ve görüşme yeter sayısı İdari Dava Daireleri Kurulu için 31, Vergi Dava Daireleri Kurulu için 13 olacak. İdari dava daireleri ile vergi dava dairelerinin ilk derece mahkemesi olarak verdikleri kararların temyiz veya itiraz yoluyla incelenmesinde ve iki dava dairesinin birlikte yapacağı toplantıda verilen kararların incelenmesinde, bu dairelerde karara katılmış olanlar idari ve vergi dava daireleri kurullarında bulunamayacak.

Başkanlık Kurulu'na, Danıştay dava daireleri arasındaki iş bölümü karar tasarısını hazırlama yetkisi verilecek. Dava dairelerinden 3, 4, 7 ve 9'uncu daireler, vergi dava dairesi, diğer dava daireleri ise idari dava dairesi olarak görev yapacak.

İdari dava daireleri ile vergi dava daireleri kendi aralarında iş bölümü esasına göre çalışacak. Özel kanunlarda başkaca hüküm bulunmadığı takdirde, dava daireleri arasındaki iş bölümü karar tasarısı, Başkanlık Kurulu tarafından hazırlanacak. Bu karar tasarısı, toplantı tarihinden yedi gün önce ilan edilmek kaydıyla Genel Kurul'un onayına sunulacak. Genel Kurul, iş bölümü karar tasarısını aynen onaylayabileceği gibi üye tam sayısının en az üçte birinin teklifi üzerine değiştirerek de onaylayabilecek.

İptal davaları ve idari sözleşmelerden doğan davalar yönünden daireler arasındaki iş bölümünün belirlenmesinde, uyuşmazlığın kaynaklandığı mevzuat esas alınacak.

Temyiz incelemesi yapmakla görevli daire, aynı konuda ilk derece mahkemesi olarak Danıştayda görülecek davalara bakmak ve olağanüstü kanun yolları incelemelerini de yapmakla görevli olacak.

İdare mahkemeleri arasında görev ve yetkiye ilişkin uyuşmazlıklarda ve bağlantılı davalarda merci tayini, uyuşmazlığın esasını çözümlemekle görevli idari dava dairesince yapılacak.

Vergi mahkemeleri arasında görev ve yetkiye ilişkin uyuşmazlıklarda ve bağlantılı davalarda merci tayini, uyuşmazlığın esasını çözümlemekle görevli vergi dava dairesince yapılacak.

İş bölümünde idari ve vergi dava dairelerinden herhangi birinin görevinde olduğu belirlenmemiş davalara bakmak üzere birer idari ve vergi dava dairesi görevlendirilecek. İş bölümünde aynı mevzuattan kaynaklanan uyuşmazlıkların birden fazla dairede çözümlenmesi konusunda farklı esaslar belirlenebilecek.

Dairelerden birinin yıl içinde gelen işleri, normal çalışma ile karşılanamayacak oranda artmış ve daireler arasında iş bakımından bir dengesizlik meydana gelmişse bir kısım işler başka daireye verilebilecek.

-YARGITAY-

Yargıtayda hukuk dairelerinin sayısı 21'den 23'e, ceza dairelerinin sayısı ise 11'den 15'e çıkarılacak. Kurulacak olan 6 daireden 4'ü ceza dairesi olacak.

Başkanlar Kuruluna, daireler arasındaki iş bölümü karar tasarısını hazırlama yetkisi verilecek.

Hukuk daireleri ile ceza daireleri kendi aralarında iş bölümü esasına göre çalışacak. Özel kanunlarda, başka hüküm bulunmadığı takdirde, dairelerin arasındaki iş bölümü karar tasarısı, Başkanlar Kurulu tarafından hazırlanacak. Hazırlanan iş bölümü karar tasarısı, Büyük Genel Kurul'un onayına sunulacak.

Büyük Genel Kurul, iş bölümü karar tasarısını aynen onaylayabileceği gibi üye tam sayısının en az üçte birinin teklifi üzerine değiştirerek de onaylayabilecek.

Bu iş için toplanan Yargıtay Büyük Genel Kurulu'na Birinci Başkan, birinci başkanvekilleri, daire başkanları, üyeler ile Yargıtay Cumhuriyet Başsavcısı ve Yargıtay Cumhuriyet Başsavcıvekili katılabilecek. Oylarda eşitlik halinde, Başkan'ın bulunduğu taraf çoğunluğu sağlamış sayılacak.

Hukuk dairelerinde ise daireler arasındaki iş bölümünün belirlenmesinde mahkeme kararındaki nitelendirme esas alınacak. Bir davadaki uyuşmazlık konusu, taraflar arasındaki hukuki ilişkinin aslına değil de bu ilişkiden doğan diğer isteklerle ilgili ise temyiz incelemesi asıl hukuki ilişkiye ait hüküm ve kararları incelemekle görevli dairece yapılacak.

Bir davada birden fazla hukuk dairesinin görevine giren uyuşmazlık söz konusu ise temyiz incelemesi, uyuşmazlığı doğuran asıl hukuki ilişkiye ait hüküm ve kararları inceleyen dairece yapılacak.

Sözleşme ile ilgili alacak ve tazminat davalarının temyiz incelemesini yapmakla görevli daire, bu sözleşme türüne ilişkin tespit davalarının temyiz incelemesini de yapmakla görevli olacak.

Dava dosyasının incelenerek eksikliklerinin giderilmesinden sonra geri çevrilmesi için mahalline gönderilmesi veya duruşmasının olması, o dosyanın görevli daireye gönderilmesine engel teşkil etmeyecek.

İş bölümünde hukuk dairelerinden herhangi birinin görevinde olduğu belirlenmemiş davalara bakmak üzere bir daire görevlendirilecek.

Ceza dairelerinde, daireler arasındaki iş bölümünün belirlenmesinde dava açılan belgedeki nitelendirme esas alınacak. Çeşitli suçlara ait davalarda, suçların en ağırını incelemeye yetkili olan daire görevli olacak.

Temyiz davasına bakmakla görevli olan daire, Yargıtayın ilk derece mahkemesi olarak bakmakla görevli olduğu davalar ile olağanüstü kanun yollarına ilişkin davalara bakmakla da görevli olacak.

Hüküm veren dairenin, Ceza Genel Kurulu kararına uymayarak kendi kararında direnmesi halinde, Ceza Genel Kurulunca verilecek ikinci karar kesin olacak.

İş bölümünde ceza dairelerinden herhangi birinin görevinde olduğu belirlenmemiş davalara bakmak üzere bir daire görevlendirilecek.

Dairelerden birinin yıl içinde gelen işleri normal çalışma ile karşılanamayacak oranda artmış ve daireler arasında iş bakımından bir dengesizlik meydana gelmişse bir kısım işler başka daireye verilebilecek.

-ADLİ TIP KURUMU-

Adli Tıp Kurumunun başkan yardımcısı sayısı ikiden beşe yükseltilecek. Başkan yardımcılarından en az ikisi adli tıp uzmanı olacak.

Kurumun döner sermayesinden yapılacak bir kısım ödemelerde oranlar artırılacak. İkinci görevle bu kurumda çalışanlar da döner sermaye ödemelerinden yararlanabilecek. İkinci görevli olarak bu kurumda çalışanlar, Adli Tıp Kurumunda çalışması nedeniyle kendi kurumundan alamadığı döner sermaye ücretini, Adli Tıp Kurumundan alabilecek.

***

Verdikleri kararlar nedeniyle hakim ve savcı aleyhine açılan tazminat davaları, bundan böyle devlet aleyhine açılabilecek.

TBMM Adalet Komisyonunda kabul edilen Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı'na göre, Yargıtayda üye sayısı yeterli daireler, iki heyet olarak çalışabilecek. Bu durumda ikinci heyete daire başkanının görevlendireceği üye başkanlık edecek.

Hakim ve savcıların bir soruşturma, kovuşturma veya davayla ilgili olarak yaptıkları işlem, yürüttükleri faaliyet veya verdikleri her türlü kararlar nedeniyle ancak devlet aleyhine tazminat davası açılabilecek.

Kişisel kusur, haksız fiil veya diğer sorumluluk sebeplerine dayanılarak da olsa hakim veya savcı aleyhine tazminat davası açılamayacak. Devlet aleyhine açılacak tazminat davası ancak dava konusu işlem, faaliyet veya kararın dayanağı olan soruşturma sonucunda verilen kovuşturmaya yer olmadığına dair kararın veya kamu davası açılmış ise kovuşturma sonucunda verilen hükmün, dava sonunda verilen hükmün kesinleştiği tarihten itibaren bir yıl içinde açılabilecek.

Kovuşturmaya yer olmadığına dair kararın veya hükmün kesinleşmesinden önce hakim veya savcının söz konusu işlem, faaliyet ya da kararıyla ilgili olarak görevinin gereklerine aykırı hareket etmek suretiyle görevini kötüye kullanmaktan mahkumiyeti halinde ise tazminat davası hükmün kesinleşmesinden itibaren bir yıl içinde açılabilecek.

Devlet, ödediği tazminattan dolayı, tazminat davasına konu işlem, faaliyet veya kararla ilgili olarak görevinin gereklerine aykırı hareket etmek suretiyle görevini kötüye kullanmaktan hakim veya savcıya rücu edecek. Kanun yoluna başvurulması için miktar veya değere ilişkin olarak öngörülen sınırlamalar, hakim ve savcıların işlem, faaliyet veya kararlarına dayanılarak açılan her türlü tazminat ve rücu davalarında uygulanmayacak.

Bu hükümler, yüksek mahkemelerin başkanları, başkanvekilleri, daire başkanları ve üyeleri ile Yargıtay Cumhuriyet Başsavcısı, Danıştay Başsavcısı ve Yargıtay Cumhuriyet Başsavcıvekilinin bir soruşturma, kovuşturma veya davayla ilgili olarak yaptıkları işlem, yürüttükleri faaliyet veya verdikleri her türlü kararlar, Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulu müfettişleri ile adalet müfettişlerinin, yetkilerini kullanırken yaptıkları işlem, yürüttükleri faaliyet ve verdikleri her türlü kararlar nedeniyle açılacak tazminat davaları hakkında da uygulanacak.

Asliye ticaret mahkemeleri tek hakimli olacak.

-GENEL KURULLAR SALT ÇOĞUNLUKLA TOPLANACAK-

Yargıtay Başkanı ve birinci başkanvekilleri ile daire başkanlarının seçiminde Yargıtay Büyük Genel Kurulunun toplanabilmesi için üye tam sayısının salt çoğunluğunun hazır bulunması yeterli olacak. Mevcut düzenlemede, Büyük Genel Kurulun toplanabilmesi için üçte ikisinin hazır bulunması gerekiyor. Danıştayda Başkan, başkanvekilleri, başsavcı ve daire başkanları seçiminde de aynı hüküm geçerli olacak.

Tasarıyla Danıştay Kanunundaki bazı daireler için yapılan görev tanımlamaları metinden çıkarılıyor.

Birinci Başkanlık Kurulu üyeliğine seçilebilmek için en az dört yıl Yargıtay üyeliği yapmak şartı kaldırılıyor.

İstinaf mahkemeleri, hakim ve savcılar ile ilgili açılacak tazminat davalarına bakamayacak.

Danıştay Başkanlık Kurulu ve Yargıtay Başkanlar Kurulu, tasarıyla ihdas edilen üye kadrolarına seçim yapılmasından ve dairelerde çalışacak üyelerin belirlenmesinden itibaren bir ay içinde toplanarak daireler arasındaki iş bölümüne ilişkin karar tasarısını hazırlayacak ve Danıştayda Genel Kurulun, Yargıtay'da ise Büyük Genel Kurulun onayına sunacak.

Daha önce başka dairelerde görülmekte olup da dairesi değiştirilen dava dosyaları, mevcut halleriyle ilgili daireye gönderilecek.

Tasarı ile Yargıtayda ihdas edilen üye kadrolarına seçim yapılmasından itibaren 15 gün içinde Birinci Başkanlık Kurulu yeniden belirlenecek. Üyelerin hangi dairelerde görev yapacağını, dairelerin iş durumunu ve ihtiyaçlarını göz önünde tutarak, oluşturulan yeni Başkanlık Kurulu belirleyecek.

-TAZMİNAT DAVALARI-

6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu yürürlüğe girinceye kadar, hakimler hakkında açılacak tazminat ve rücu davalarında, hakimlerin bir soruşturma, kovuşturma veya davayla ilgili olarak yaptıkları işlem, yürüttükleri faaliyet veya verdikleri her türlü kararlar nedeniyle devlet aleyhine açılan tazminat davası, Yargıtay ilgili hukuk dairesinde, Yargıtay Başkan ve üyeleri ile kanunen onlarla aynı konumda olanların fiil ve kararlarından dolayı Yargıtay Hukuk Genel Kurulunda açılacak ve ilk derece mahkemesi sıfatıyla görülecek.

Yargıtay ilgili hukuk dairesinin tazminat davası sonucunda vermiş olduğu kararlara ilişkin temyiz incelemesi Yargıtay Hukuk Genel Kurulunca, bu Kurulun ilk derece mahkemesi sıfatıyla tazminat davası sonucunda vermiş olduğu kararlara ilişkin temyiz incelemesi ise Yargıtay Büyük Genel Kurulunca yapılacak.

Devletin sorumlu hakime karşı açacağı rücu davası, tazminat davasını karara bağlayan mahkemede görülecek.

-''DEVLET ALEYHİNE DEVAM OLUNACAK''-

Bu konuda halen görülmekte olan davalar, kesinleşmemiş hükümler, temyiz veya karar düzeltme yolu açılan hükümler açısından temyiz veya karar düzeltme süresi geçmeyenler bakımından da uygulanacak ve davaya devlet aleyhine devam olunacak.

Tasarının yasalaşıp yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla temyiz veya karar düzeltme süresi geçmeyen hükümler için, tasarının kanunlaşıp yürürlüğe girdiği tarihten itibaren iki hafta içinde temyiz veya karar düzeltme yoluna başvurulabilecek.

Tasarının yasalaşıp yürürlüğe girdiği tarihten önce verilen ve miktar veya değeri itibarıyla temyiz veya karar düzeltme yoluna başvurulamayan hükümler için tasarının yürürlüğe girdiği tarihten itibaren iki hafta içinde temyiz veya karar düzeltme istenebilecek. Bu fıkra uyarınca yapılan kanun yolu başvuruları üzerine verilen kararlar, tahsil edilmiş tazminat bedelinin geri istenmesi hakkını doğurmayacak.

Komisyonda kabul edilen önergeyle Danıştaya ihdas edilen kadro sayısında artış yapıldı. Buna göre, Danıştay, Yargıtay ve Adli Tıp Kurumuna toplam 722 kadro tahsis edilecek.

Komisyon, tasarı üzerindeki çalışmasını dün 12 saat bugün de 12 saat olmak üzere toplam 24 saatte tamamladı. Zaman zaman tartışmaların yaşandığı görüşmeler, CHP'li üyelerin Komisyondan istifasının ardından hızlandı.

http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=1086462&title=yargitay-ve-danistay-tasarisi-komisyondan-gecti&haberSayfa=0

kilimanjaro

Danıştay ve Yargıtay'ın daire sayısı artıran tasarı Meclis'te kabul edildi.

Yargıtay ile Danıştayda daire ve üye sayısını artıran, Adli Tıp Kurumunda döner sermaye ödemelerini düzenleyen tasarı TBMM Genel Kurulunda kabul edilerek yasalaştı.

Yasaya göre, Yargıtayda 32 olan daire sayısı 38'e, Danıştayda 13 olan daire sayısı 15'e çıkarılacak. Buna göre, Danıştay, 14'ü dava, biri idari daire olmak üzere 15 daireden oluşacak.

Yargıtay'ın üye sayısı 250'den 387'ye, Danıştaya da ise 95'ten 156'ya çıkarılıyor.

http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=1091487&title=yargi-reformu-tbmmde-kabul-edildi



CHP Yargı reformunu da mahkemeye götürecek

CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'den, Meclis Genel Kurulu'ndan geçen Yargı Reformu'nu imzalamamasını isterken, Gül'ün imzalaması halinde yargı reformunu Anayasa Mahkemesi'ne taşıyacaklarını söyledi.

Kılıçdaroğlu, İstanbul'a hareketinden önce Esenboğa Havalimanı'nda gazetecilerin gündeme ilişkin sorularını cevapladı. Kılıçdaroğlu, "Cumhurbaşkanı Gül'den randevu isteyecek misiniz?" sorusuna, Gül'ün reformu imzalamaması çağrısı yaptı. Bu reformun Danıştay ve Yargıtay'dan ve komisyon süresince sivil toplum kuruluşlarının görüşleri alınmayarak genel kuruldan geçirildiğini savunan Kılıçdaroğlu, bu reformun tamamıyla yargıyı siyasallaştırmaya yönelik olduğunu öne sürdü.CİHAN

http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=1092056&title=chp-yargi-reformunu-da-mahkemeye-goturecek



Gerçeker: Yasama , görevini yaptı sıra yargıda

Yargıtay Başkanı Hasan Gerçeker, Meclis'te kabul edilen yargı reformuna ilişkin önemli mesajlar verdi. Yargıda A'dan Z'ye reform gerektiğini her yerde dile getirdiklerini hatırlatan Gerçeker, "Yasama görevini yaptı. Şimdi sıra bizde. İnşallah ülkemiz için iyi olur." dedi. Yargıtay ve Danıştay'a atanacak yeni üyeler konusunda ise net konuştu: "Bu arkadaşlarımız görevini layıkıyla yapacaktır."

Yargıtay Başkanı Hasan Gerçeker, Yargıtay ile Danıştay'ı yeni daire ve üyelerle güçlendiren yargı reformu için "hayırlı olsun" temennisinde bulundu. Yargıda A'dan Z'ye reform gerektiğini her yerde dile getirdiklerini belirten Gerçeker, Meclis'in üzerine düşeni yaptığını, sıranın şimdi yargıda olduğunu söyledi. Dün, Yargıtay'a gelişinde gazetecilerin sorularını cevaplayan Gerçeker, "İnşallah bu karar ülkemiz için iyi olur. Yargıya güven daha da artar. Yargı olarak biz görevimizi yapacağız.'' dedi. 137 yeni üye konusundaki eleştirilere karşı çıkan Yargıtay Başkanı, "Bu arkadaşlarımız da belli nitelikleri taşıyan ve görevini layıkıyla yapacak arkadaşlarımız olacaktır. Onlar da adalet için çalışacaklardır." ifadelerini kullandı. Adaletin toplum için önemli olduğuna işaret eden Gerçeker, yargı ne kadar çabuk işlerse toplumun adalete olan güveninin o kadar artacağına dikkat çekti ve ekledi: "Dava sayısı çoğalmış, mahkeme ve hakim sayısı yetersiz. Bunu her yerde söylüyoruz. Sorunlar ne kadar azalırsa biz de o kadar mutlu oluruz."

Hasan Gerçeker, Yargıtay'a gelişinde önceki gece Meclis Genel Kurulu'nda kabul edilen reform yasasını değerlendirdi. Gerçeker, düzenleme konusunda pek çok kez görüşlerini açıkladıklarını ifade ederken, adaletin toplum için önemli olduğuna işaret etti. Yargıtay Başkanı, "Meclis'ten böyle bir tasarının geçmesi sizde düş kırıklığı oluşturdu mu?'' sorusuna "Herkesin istediği olmayabilir. Siyaset böyle istedi. (Yeni kurulacak daireler için) Yargıtay üyesi olunması için belli nitelikler aranıyor. Bu nitelikleri taşıyan herkes üye olabilir. Bu nitelikleri taşıyan herkes o göreve layıktır.'' karşılığını verdi. "Yasa yargıyı siyasallaştırır mı?" sorusunu ise şöyle cevapladı: "Ben o konulara girmiyorum. Toplum o konuları değerlendirsin. Bundan sonraki uygulamalara göre onu toplum değerlendirir. ''

Hasan Gerçeker, Yargıtay'ın iş yükünü azaltmakla sorunların çözülemeyeceğini de savundu. Bu konuda şu görüşü dile getirdi: "Dava sayısı çoğalmış, mahkeme ve hakim sayısı yetersiz. Bunu her yerde söylüyoruz. A'dan Z'ye yargı reformu gerektiğini, devletin zirvesinden aşağıya kadar her yerde söylüyoruz. Toplumun yargıya güvenini sarsmamak gerekiyor. Bundan, en çok toplum ve devletin kendisi zarar görür. Sorunlar ne kadar azalırsa biz de o kadar mutlu oluruz. Bölge adliye mahkemelerinin kurulmasını istemiştik. Ancak yasama tarafından daireler kurulması kararlaştırıldı. Yasama görevini yaptı. Şimdi sıra yargıda. İnşallah bu karar ülkemiz için iyi olur. Yargıya güven daha da artar. Yargı olarak biz görevimizi yapacağız.''

http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=1091961&title=gerceker-yasama-gorevini-yapti-sira-yargida
Yasal haklarınızı en üst seviyede koruyup kullanabilmeniz için önemli gördüğünüz konularda mutlaka profesyonel destek almanız, bu anlamda bir avukatla anlaşmanız kesinlikle tavsiye edilir.

Avukat

Anayasa değişikliğiyle birlikte Yargıtay ve Danıştay'ın daire ve üye sayısının artırılmasının ardından Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu (HSYK), Yargıtay ve Danıştay'a 211 yeni üye seçti.

Gece geç saatlerde sonuçlanan seçimlere göre, Yargıtay'a 160, Danıştay'a ise 51 isim yüksek yargıç olarak atandı. Seçilen isimler arasında, Ergenekon soruşturmasında görev alan hâkim ve savcıların yanı sıra 'kozmik oda' soruşturmasını yürüten hâkim Kadir Kayan ile YARSAV Yönetim Kurulu üyeleri de bulunuyor. HSYK'nın 51 üyeyi belirlediği, kalan üyeleri önümüzdeki günlerde seçeceği belirtildi.

Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Genel Kurulu'nun 24 Şubat 2011 gün ve 92 sayılı kararı ile Yargıtay üyeliğine seçilen adli yargı hâkim ve cumhuriyet savcıları şöyle:

1. Ankara, Abdi Cengiz

2. İzmir, Hâkim Abdullah Ergin

3. Sincan, Ticaret Mahkemesi Başkanı Abdullah Yaman

4. Diyarbakır, Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı Abdurrahman Kavun

5. Ankara, Hâkim Abdülhalik Yıldız

6. İzmir, Ahmet Cengiz

7. Aydın, Ahmet Er

8. Ankara, Hâkim Ahmet Kiriş

9. Yargıtay, Tetkik Hâkimi Ahmet Kütük

10. Tetkik Hâkimi Ahmet Taşkın

11. Yargıtay, Tetkik Hâkimi Ahmet Toker

12. Kayseri, Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı Ahmet Turan Doğan

13. Kayseri, Hâkim Ali Akın

14. Antalya, Hâkim Ali Çolak

15. Teftiş Kurulu Başkanlığı, Adalet Başmüfettişi Ali Eryılmaz

16. Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı, Başkan Ali Kaya

17. Gaziantep, Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı Ali Sancar

18. Eskişehir, Hâkim Ali Selman Erkuş

19. Ankara, Hâkim Ali Şahin

20. Yargıtay, Yargıtay Cumhuriyet Savcısı Ali Yağcı

21. HSYK, Başmüfettiş Ali Yıldız

22. Adana, Hâkim Arif Bekler

23. Yargıtay, Tetkik Hâkimi Arif Kellecioğlu

24. Yargıtay, Yargıtay Cumhuriyet Savcısı Aydın Boşgelmez

25. Yargıtay, Tetkik Hâkimi Ayhan Doğan

26. Üsküdar, Hâkim Bahri Aydoğan

27. Yargıtay, Yargıtay Cumhuriyet Savcısı 33563 Bekir Özenir

28. Denizli, Hâkim Bilal Karadağ

29. Antalya, Hâkim Bilal Köseoğlu

30. Kartal, Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı Burhan Karaloğlu

31. Ankara, Hâkim Candaş İlgün

32. Bursa, Hâkim Coşkun Demir

33. Yargıtay, Yargıtay Cumhuriyet Savcısı Cumhur Özer

34. Ceza İşleri Genel Müdürlüğü, Genel Müdür Çetin Şen

35. Mersin, Davut Telli

36. Ankara, Dilaver Kahveci

37. Anayasa Mahkemesi, Anayasa Mahkemesi Raportörü Doç.Dr.Ali Karagülmez

38. Kahramanmaraş Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı Dursun Altınöz

39. Strateji Geliştirme Başkanlığı, Başkan Dursun Murat Cevher

40. Malatya, Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı Eray Gürtekin

41. Yargıtay, Yargıtay Cumhuriyet Savcısı Erdal Noyan

42. Hatay, Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı Esabil Saylak

43. Bursa, Hâkim Eyüp Sabri Baydar

44. Ankara, Hâkim Eyüp Sarıcalar

45. Balıkesir, Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı Eyüp Yeşil

46. Denizli Ticaret Mahkemesi Başkanı Faruk Gök

47. Yargıtay, Tetkik Hâkimi Fikriye Şentürk

48. İstanbul, Hâkim Gültekin Dinç

49. İzmir, Hâkim Günal Akyol

50. Yargıtay, Tetkik Hâkimi Gürsel Yalvaç

51. Yargıtay, Tetkik Hâkimi Hakkı Torlak

52. Muğla, Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı Halil Adıgüzel

53. Konya, Hâkim Halil Özdemir

54. Ankara, Hâkim Halit Dönmez

55. HSYK, Başmüfettiş Halit Kıvrıl

56. Tuzla, Haluk Kırca

57. Bakırköy, Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı Hamza Yaman

58. Yargıtay, Tetkik Hâkimi Hasan Tahsin Gökcan

59. Ankara, Hâkim Hüsamettin Makas

60. Yargıtay, Tetkik Hâkimi Hüsamettin Uğur

61. Yargıtay, Tetkik Hâkimi Hüseyin Çolak

62. Yargıtay, Tetkik Hâkimi Hüseyin Güngör Babacan

63. Yargıtay, Tetkik Hâkimi Hüseyin Karagöl

64. Genel Müdür Yardımcısı Hüseyin Kulaç

65. Ankara, Hüseyin Sarıömeroğlu

66. HSYK, Başmüfettiş İbrahim Kır

67. Yargıtay, Tetkik Hâkimi İbrahim Kurt

68. Ankara, İbrahim Özyurt

69. HSYK, Başmüfettiş İbrahim Tufan Ataman

70. Ankara, İbrahim Zengin

71. İstanbul, Hâkim İdris Asan

72. Gaziantep, Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı İlhami Dal

73. Bakırköy, Hâkim İlhan Kaya

74. Ankara, Hâkim İlyas Altan

75. Hatay, Hâkim İrfan Doğan

76. Ankara, Hâkim İrfan Vural

77. Yargıtay, Yargıtay Cumhuriyet Savcısı İsmail Ergün

78. Yargıtay, Tetkik Hâkimi İsmail Köse

79. İstanbul, Kadir Altınışık

80, Ankara, Hâkim Kadir Kayan

81. Kayseri, Kenan Karabeyeser

82. Yargıtay, Yargıtay Cumhuriyet Savcısı Kerim Tosun

83. Ankara, Hâkim Kuddusi Celalettin Esen

84. Üsküdar, Hâkim Mahmut Akkoyun

85. HSYK, Başmüfettiş Mahmut Kış

86. İzmir, Hâkim Mahmut Özcan

87. Ankara, Hâkim Mehmet Ali Demirezici

88. HSYK, Başmüfettiş Mehmet Arı

89. Aydın, Mehmet Aydoğdu

90. Ankara, Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı Mehmet Berber

91. Ankara, Hâkim Mehmet Kasım Tunç

92. Antalya, Mehmet Murat Ferat

93. İstanbul, Mehmet Murat Yönder

94. Yargıtay, Yargıtay Cumhuriyet Savcısı Mehmet Özkan

95. İzmir, Mehmet Sait Demiröz

96. Bakırköy, Mehmet Şahin

97. Ankara, Hâkim Mehmet Şemseddin Tanrıseven

98. Sincan, Hâkim Mehmet Uslu

99. Bakırköy, Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı Mehmet Vehip Ekinci

100. Yargıtay, Yargıtay Cumhuriyet Savcısı Memiş Selçuk Güney

101. Yargıtay, Tetkik Hâkimi Mesut Budak

102. Hatay, Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı Mesut Kundakçı

103. Ankara, Hâkim Muhammet Güney

104. Ceza İşleri Genel Müdürlüğü, Genel Müdür Yardımcısı Muharrem Akkaya

105. Yargıtay, Tetkik Hâkimi Muharrem Karayol

106. İzmir, Hâkim Murat Kıyak

107. Yargıtay, Tetkik Hâkimi Mustafa Abdullah Coş

108. Muğla, Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı Mustafa Akarsu

109. Avrupa Birliği Genel Müdürlüğü, Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Akkuş

110. Yargıtay Tetkik Hâkimi Mustafa Albayrak

111. Tekirdağ, Mustafa Demirdağ

112. Ankara, Mustafa Erdoğan

113. Adana, Mustafa Haluk Baydilli

114. Manisa, Mustafa Kemal Semercioğlu

115. Ankara, Hâkim Mustafa Kemal Tepedelen

116. Sincan, Mustafa Kılıç

117. Kayseri, Mustafa Sarıçam

118. İzmir, Hâkim Mustafa Simavlı

119. Balıkesir, Hâkim Mustafa Yılmazel

120. Ankara, Hâkim Muzaffer Karadağ

121. Yargıtay, Tetkik Hâkimi Muzaffer Özdemir

122. Yargıtay, Yargıtay Cumhuriyet Savcısı Nazmi Çatak

123. Yargıtay, Yargıtay Cumhuriyet Savcısı Nazmi Dere

124. Yargıtay, Tetkik Hâkimi Necati Meran

125. HSYK, Genel Sekreter Yardımcısı Nevzat Karababa

126. Sincan, Hâkim Nurettin Türkmen

127. Teftiş Kurulu Başkanlığı, Adalet Müfettişi Nuri Güleç

128. Yargıtay, Tetkik Hâkimi Osman Yurdakul

129. Yargıtay, Tetkik Hâkimi Önder Aytaç

130. Eğitim Dairesi Başkanlığı, Başkan Özcan Avcı

131. Yargıtay, Yargıtay Cumhuriyet Savcısı Ramazan Bayrak

132. Yargıtay, Tetkik Hâkimi Reşat Taşdelen

133. Yargıtay, Tetkik Hâkimi Salih Çelik

134. Yargıtay, Tetkik Hâkimi Salih Özaykut

135. Sincan, Hâkim Salih Sönmez

136. Ankara, Hâkim Saliha Nuran Canpolat

137. Denizli, Hâkim Sami Öztürk

138. Türkiye Adalet Akademisi, Başkan Yardımcısı Sami Sezai Ural

139. Teftiş Kurulu Başkanlığı, Teftiş Kurulu Başkanı Selahittin Atalay

140. Yargıtay, Tetkik Hâkimi Seracettin Göktaş

141. Yargıtay, Tetkik Hâkimi Sultan Namazcı

142. Ankara, Hâkim Suna Türe

143. Ankara, Hâkim Süleyman Köksal

144. Yargıtay, Tetkik Hâkimi Süleyman Kul

145. İstanbul, Süleyman Pehlivan

146. Ankara, Hâkim Şakir Aktı

147. Adana, Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı Şuayip Şen

148. Edirne, Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı Turgut Emiroğlu

149. Yargıtay, Tetkik Hâkimi Türkşen Akdamar

150. Yargıtay, Tetkik Hâkimi Veli Değirmenci

151. Eyüp, Vuslat Dirim

152. Konya, Hâkim Yahya Memiş

153. Yargıtay, Tetkik Hâkimi Yılmaz Tosun

154. HSYK, Başmüfettiş Yusuf Memiş

155. Yargıtay, Tetkik Hâkimi Yüksel Kocamış

156. Trabzon, Hâkim Zafer Turanlı

157. Denizli, Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı Zekeriya Erdoğan

158. Kanunlar Genel Müdürlüğü Genel Müdür Yardımcısı Zekeriya Yılmaz

159. İstanbul, Cumhuriyet Savcısı Zihni Doğan

160. İstanbul, Cumhuriyet Savcısı Zülfükar Tekirdağ.


Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Genel Kurulu'nun 24 Şubat 2011 gün ve 93 sayılı Kararı ile Danıştay Üyeliğine Seçilen İdari Yargı Hâkim ve Savcılarına İlişkin liste ise şöyle:

1. Antalya, İdare Mahkemesi Başkanı Ahmet Eğerci

2. Ankara, İdare Mahkemesi Başkanı Ali İhsan Şahin

3. Ankara, Vergi Mahkemesi üyesi Ali Kazan

4. Ankara, Bölge İdare Mahkemesi üyesi Bedrettin Işıldak

5. Anayasa Mahkemesi, Anayasa Mahkemesi Raportörü Bekir Sözen

6. Ankara, İdare Mahkemesi üyesi Edat Yücel Seyhan

7. Emin Sınmaz

8. Genel Müdür Yardımcısı Enver Kaya

9. Ankara, İdare Mahkemesi üyesi Ercan Ahi

10. İstanbul, İdare Mahkemesi Başkanı Ertuğrul Arslanoğlu

11. Fethi Aslan

12. HSYK, Başmüfettiş Gürsel Ceylan

13. Isparta, İdare Mahkemesi Başkanı Halil Çırak

14. Gaziantep Bölge İdare Mahkemesi Başkanı Hannan Yılbaşı

15. Van Bölge İdare Mahkemesi Başkanı Hasan Demir

16. Ankara Bölge İdare Mahkemesi üyesi Hasan Güzeler

17. Hasan Turgut

18. Hüseyin Oğuz

19. Ankara, İdare Mahkemesi Üyesi İbrahim Aliusta

20. Erzurum, İdare Mahkemesi Başkanı İbrahim Günenç

21. Ankara, Vergi Mahkemesi Başkanı İhsan Uluca

22. İstanbul, Bölge İdare Mahkemesi üyesi İlhan Hanağası

23. Ankara, İdare Mahkemesi Başkanı İrfan Eroğlu

24. Anayasa Mahkemesi, Anayasa Mahkemesi Raportörü Kadir Özkaya

25. Kayseri, İdare Mahkemesi Başkanı Kemalettin İşlek

26. Mahmut Ersert

27. HSYK, Müfettiş Mehmet Ali Duran

28. Mehmet Ali Samur

29 HSYK, Başmüfettiş Mehmet Çelik

30. Mehmet Sönmez

31. Adana, İdare Mahkemesi Başkanı Mesut Güngör

32. HSYK, Müfettiş Mithat Özcan

33. Antalya, Bölge İdare Mahkemesi üyesi Muammer Arseven

34. Ankara, Bölge İdare Mahkemesi üyesi Muammer Topal

35. Denizli, İdare Mahkemesi Başkanı Mustafa Dinç

36. Ankara, Bölge İdare Mahkemesi üyesi Mustafa Genç

37. Konya, İdare Mahkemesi Başkanı Mustafa Gökçek

38. Nurdane Topuz

39. Ankara, İdare Mahkemesi üyesi Okay Koçak

40. Ankara, İdare Mahkemesi üyesi Oktay Aydın

41. Malatya, İdare Mahkemesi Başkanı Orhan Boyraz

42. İstanbul, İdare Mahkemesi Başkanı Resul Çomoğlu

43. Seyfullah Yıldıztekin

44. Süleyman Hilmi Aydın

45. Süleyman Kurt

46. Şaban Işık

47. Ünal Demirci

48. Ankara Bölge İdare Mahkemesi üyesi Vahit Bektaş

49. Vecdi Karanfil

50. Erzurum Bölge İdare Mahkemesi Başkanı Yılmaz Akçil

51. Yunus Çetin

(CİHAN)
http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=1098800&title=iste-yargitay-ve-danistaya-yeni-secilen-uyeler&haberSayfa=2