Son yazılar

Welcome to Hukuk Forum Sitesi - Hukuk ve hayata dair her şey!. Please login or sign up.

25 Nisan 2024, 17:57:20

Login with username, password and session length
Üyeler
  • Toplam Üye: 4,264
  • Latest: Elçin
Stats
  • Toplam İleti: 8,824
  • Toplam Konu: 4,365
  • Online today: 101
  • Online ever: 549
  • (13 Ocak 2023, 13:23:05)
Çevrimiçi Kullanıcılar
Users: 0
Guests: 71
Total: 71

Satın aldığım bir anakart ile ilgili ihtilaf

Başlatan refikilhan, 21 Eylül 2012, 21:18:25

« önceki - sonraki »

refikilhan

    Oldukca uzun oldu ama lütfen okuyun. 
    Ağustos ayı sonlarında oturduğum bölgeye yakın bir bilgisayarcıdan Gigabyte marka bir anakart almak istedim,pazarlık yaptım 12 ay taksitle bir fiyatta anlaştık,benden kredi kartımı istedi,bilgisayardan bir internet sitesine kart bilgilerimi verdi,kendisinden bu siparişle ilgili bir belge istedim vermedi,orada bu konuda bir münakaşamız oldu ama kredi kart bilgilerim karşıya gitmişti,neyseki ayın başlarında bana telefon ederek anakartımın geldiğini teslim almamı istedi,gittiğimde kargo kolisi açılmıştı,yine aceleye getirdi bir işi çıktığını gideceğini faturayı sonra vereceğini söyledi, anakartı aldım ancak kurduğumda çalışmıyordu,bir ara "bu anakartı senin yakmadığın nerden belli" gibi bahanelerle almak istemedi, yine bir sürü münakaşadan sonra anakartı aldı kargoyla gönderip garanti kapsamına giriyorsa tamir ettireceğini söyledi, Ama garanti şartlarında 10 günden fazla uzarsa tamir tamamlanıncaya kadar benzer özellikte ürün kullanıcının kullanımına tahsis edilir demesine ragmen böyle bir ürün alamadım.Gönderdiği yerin telefonunu alıp kendim takip etmek istediğimde bana teklif edilen şey çok ilginçti  :"Söz konusu işletmenin benden telefon ve adresini alabilmen için Kimlik ve kredi kartının önlü arkalı fotokopisini vermen gerekir" dedi,polise gittim ilgilenmediler,yalvardım hiç değilse tamir için gönderdiği yerin telefonunu bana alıverin diye ve polise bu numarayı verdi,o gün ilgili yeri telefonla aradım bir gün sonra anakart,sağlayıcıya yani anakartı satın almak için müracaat ettiğim yere geldi.
     Artık benim bu şahsa güvenim kalmamıştı,hele polisede başvurduğum için yanliş birşey yapabileceğinden endişe ederek, ürünün benim önümde test edilerek teslimini istedim.Zaten bu güne kadar faturada vermemişti,ama her nedense test etmeyeceğini buna mecbul olmadığını söyledi hatda üzerime yürüdü bende ürünü almadan döndüm.
    Acaba bu şahış onarımdan gelen bu ürünü test etmek zorunda değilmi ?
    Hakkımı aramak için nereye başvurmalıyım.
    Ne olur bana bu konuda bir yol gösterin.
    Saygılarımla...

Avukat

Merhabalar. Muhatap olduğunuz bilgisayarcıya karşı ileri süreceğiniz "ben bu adamdan bir anakart satın aldım" iddiasını destekleyecek elinizde hiçbir delil yok anladığım kadarıyla. Ne bir sözleşme ne de bir fatura... Ödeme de doğrudan internet sitesine kredi kart bilgilerinizle yapılmış. Dolayısıyla bilgisayarcı bu alım-satım ilişkisini tümden inkar etse, aksini ortaya koyacak bir delile sahip olamadığınızdan, bana göre bilgisayarcı yerine internet sitesini muhatap almanız ve doğrudan burasıyla irtibata geçmeniz daha sağlıklı olacak. Bence böylesine sorunlu bir şekilde başlayıp devam eden ilişkiyi daha da sıkıntılı bir mecraya sokmamak adına bilgisayarcı ile polemiğe girmeden ana kartı alıp kontrol edin, şayet yine arızalı çıkarsa, internet sitesi ile doğrudan temas kurun. Şu an için yapabileceğiniz en iyi şey bu bana göre. "Söz konusu işletmenin benden telefon ve adresini alabilmen için Kimlik ve kredi kartının önlü arkalı fotokopisini vermen gerekir" cümlesiyle kötü niyetini izhar eden bu tür dolandırıcılığa meyyal tiplerden olabildiğince uzak durun. Kolay gelsin...

refikilhan

     Yusuf Bey,İlgilenmeniz beni ziyadesiyle mutlu etti, Bu şahıs test etmesini istemem üzerine çok sinirlendi üzerime yürüdü, oysa ben yanımda test edilerek sağlamsa teslim almak istemiştim zira ilk tesliminde ürün bana kutusu açık bir şekilde teslim edilmiş olması ve arızalı çıkması beni kuşkulandırdı, bu nedenle Tüketicinin korunması hakkında kanunun Mesafeli Sözleşmeler başlıklı 9/A maddesindeki "Satıcı veya sağlayıcı elekrtonik ortamda tüketiciye teslim edilen gayri maddi malların veya sunulan hizmetlerin teslimatının ayıpsız olarak yapıldığını ispatla yükümlüdür." maddesine göre ürünün çalışır durumda olduğunu ispatlamak durumunda olduğunu sanıyordum, bu nedenle çalışıp çalışmadığını kontrol ederek teslim almak istemiştim.
     Bilemiyorum bu konu nasıl çözülecek.
     Saygılarımla...