Son yazılar

Welcome to Hukuk Forum Sitesi - Hukuk ve hayata dair her şey!. Please login or sign up.

25 Nisan 2024, 23:07:43

Login with username, password and session length
Üyeler
  • Toplam Üye: 4,264
  • Latest: Elçin
Stats
  • Toplam İleti: 8,824
  • Toplam Konu: 4,365
  • Online today: 101
  • Online ever: 549
  • (13 Ocak 2023, 13:23:05)
Çevrimiçi Kullanıcılar
Users: 0
Guests: 74
Total: 74

Cep Telefonu Magduriyeti

Başlatan tuketici, 16 Mayıs 2013, 19:46:19

« önceki - sonraki »

tuketici

Benim biraz ilginc bir sorunum var. Yaklasik 1 ay once sahibinden.com uzerinde ikinci el bir Samsung Galaxy S3 cep telefonu aldim. Cihazi fiziksel kusurlu olarak aldim on caminda (kesinlikle sisteme etki eden bir yerde degil lcd paneli bile degil) ufak bir catlak vardi. Telefonu 900 TLye aldim. Ve en onemlisi cihaz temmuz 2012 tarihinde Turkcell'den 2300TL karsiliginda GENPA garantili olarak alinmis elimde faturasi ve garanti belgesi mevcut. Dun ciaz hic bir sebep olmaksizin resetlendi ve acilmamaya basladi. Tamir edilmesi icin Genpa teknik servisine goturdugumde ise Samsung marka cihazlara artik kendilerinin bakmadigini Basari'nin baktigini soylediler. Bunun uzerine Basariya goturdugumde cihazin darbeli olmasi sebebiyle garanti disi kaldigini ve yapilacak islemlerin ucretli yapilacagini bildirdiler cok direttim ancak bir sonuc elde edemedim. Cihazin bu sebeple tamir edilmedigine dair tutanak tutturup oradan ayrildim. Eve dondugumde bana telefonu satmis olan kisiyle ve sahibinden.com yetkilileriyle gorusup cihazi iade etmek istedigimi soyledigimde kullanici cihazin darbeli oldugunu biliyordunuz diye bir savunma yapti ancak kesinlikle garanti disi kaldigini bana soylememisti hatta ilanda garantili oldugu hususunu defalrca belirtmisti. Sahibinden.com yetkilileri ise hic bir sekilde sorumluluk kabul etmedi. Bir de soyle bir konu var ki bu model cihazlarda donanimsal bir hata sebebiyle bir cok kullanici bu sorunu yasamis http://www.mynet.com/teknoloji/haber/samsung-galaxy-s3de-ilginc-bir-problem-668821

Sonuc olarak sunu sormak istiyorum: Bu durumda kime/kimlere hangi zamana kadar ve hangi taleplerle basvurabilirim ? cihaz ikinci el oldugu ve bireysel kullanicidan aldigim icin cihazin ilk faturasi haric elimde 900TLye iliskin bir fatura yok. Yardimci olursaniz cok sevinirim

Avukat

Merhabalar. Şayet bu sorun cihaz satılırken de mevcut olduğu halde satıcı tarafından gizlenmişse, ki bir aydır cihazı kullandığınıza göre bu zayıf bir ihtimaldir, bu durumda cihazı iade ederek paranızı geri alma yoluna gidebilirsiniz. Diğer türlü zor bir durum. Cihazın ön camında çatlak bulunması, satıcının "alıcı bu hususu biliyordu veya bilmesi gerekiyordu" şeklinde savunma yapmasına kısmen dahi olsa imkan verir niteliktedir. Dolayısıyla satıcıya karşı yasal yollara müracaat etmeniz halinde, davayı kaybetmeyi de göze almalısınız. Öte yandan, bence mevcut durumda ithalatçı firmanın/teknik servisin "bu ürün garanti dışıdır" şeklindeki savunmasına karşı yasal yollara müracaat etmeniz daha mantıklı görünmektedir. Tüketici hakem heyetine müracaat edin ve dilekçenizde ithalatçı firmanın/teknik servisin cihazın camında bulunan ufak bir çatlak sebebiyle cihazın darbe aldığı ve sorunun da bu darbeden kaynaklandığını iddia ederek cihazın ücretsiz tamirine yanaşmadığını, oysa cihazı camında bu çatlak varken bir ay kadar evvel internet sitesi kanalıyla satın aldığınızı ve bir aydır da sorunsuz kullandığınızı, dolayısıyla camındaki ufak çatlağın cihazın darbe alması neticesinde oluştuğu varsayılsa bile, bu darbenin cihazdaki vaki soruna yol açmadığının kesin olduğunu, aksi halde cihazın uzun bir süre normal şekilde çalışmasının mümkün olamayacağı, kaldı ki cihazda birçok kullanıcı tarafından tespit edilen donanımsal sorunlar olduğunu ve bu sorunlarla ilgili haberlerin medyaya yansıyarak haberleştirildiğini, tüm bu şartlar çerçevesinde cihazın ücretsiz tamir edilmemesinin hukuka aykırı olduğunu belirtin. Tutulan tutanağın bir örneğini, cihazın sahibinden.com'daki satış ilanının çıktısını ve mynet.com'daki haberin bir çıktısını dilekçenize ekleyin ve başvuru sonucunu bekleyin. İki-üç ay içinde tüketici hakem heyeti ihtilafı karara bağlayacaktır. Allah kolaylık versin...